Młodzieżowy ośrodek wychowawczy w Sobótce

23.04.2015
Z historią powstania oraz walorami przyrodniczo – kulturowymi Ślężańskiego Parku Krajobrazowego zapoznaliśmy się podczas wiosennych terenowych warsztatów ekologicznych. Zajęcia prowadził pracownik DZPK we Wrocławiu, pan Wiesław Pazgan. Wędrując szlakami turystycznymi Masywu Ślęży mieliśmy okazję obserwować wpływ działalności człowieka na zmianę bioróżnorodności ŚPK i budzącą się do życia przyrodę. Z zainteresowaniem słuchaliśmy ciekawostek o popielicach, dzikach oraz innych mieszkańcach lasu. Rozpoznawaliśmy drzewa i krzewy występujące w Masywie Ślęży. zdjęcia dostępne w galerii.
22.04.2015
Podczas egzaminów pozostałe uczennice klas I-II gimnazjum oraz I-II ZSZ odbyły trzy wycieczki w plener:
- we wtorek do Kurchanu w Będkowicach, gdzie przy ognisku i pieczeniu kiełbasek uczestniczki poznały legendy ślężańskie;
- w środę do Zamku w Sobótce Górce, w którym po zwiedzeniu zabytkowego obiektu odbył się konkurs sudoku;
-w czwartek do źródła „Joanna” w Masywie Ślęzy, z udziałem pracownika ŚPL, program spotkania, oprócz wspólnego spaceru, stanowiła również pogadanka o wiosennej szacie roślinnej wraz z warsztatami ekologicznymi. zdjęcia dostępne w galerii.
18.04.2015
Ślężański Ośrodek Kultury Sportu i Rekreacji w Sobótce zorganizował I Memoriał Siatkarski im. Jerzego (Jurusia) Mikołajczaka. Impreza odbyła się w sobotę 18.04.2015.r w hali GG. Inicjatorami i sponsorami zawodów byli koledzy siatkarze, którzy dzielili z Panem Jurkiem pasję gry w siatkówkę. Dla naszej placówki to szczególne wydarzenie, ponieważ P. Jerzy Mikołajczak wiele lat prowadził u nas zajęcia sportowe. Obecnie już tylko jedna uczennica pamięta Jego aktywne lekcje…
Grupa wychowanek, ubrana w okolicznościowe koszulki, z ogromną przyjemnością kibicowała siatkarskim drużynom, które dla uczczenia pamięci Zmarłego, wzięły udział w Memoriale.
28.03.2015
Tradycyjnie jak co roku, nasze dziewczęta reprezentowały ośrodek na Jarmarku Wielkanocnym, który odbył się 28.03.2015r. na rynku przed Urzędem Miasta i Gminy w Sobótce. Zaprezentowały ozdoby świąteczne wykonane samodzielnie: pisanki, kartki i stroiki.

22.03.2015
W niedziele, 22 marca odbył się w naszym ośrodku jubileuszowy 10. Ośrodkowy Turniej Taneczny. Jury oceniało trzy tańce - walca angielskiego, cha - chę i taniec dowolny w wykonania każdej klasy. Cały turniej wygrała klasa Ig, przed klasą II g i III g. Tytuły mistrzyń tańca towarzyskiego Jury przyznało Julii Mróz i Amandzie Murasickiej. Nagrodę publiczności zdobyła Sara Łubińska.
21-23.04.2015
Od wtorku do czwartku trwały egzaminacyjne zmagania klas III gimnazjum. Uczennice bardzo poważnie podeszły do swego obowiązku, co znalazło swój wyraz w ich zaangażowanej postawie i odpowiednim stroju.
21.04.2015
21 kwietnia 2015 roku wyruszyliśmy na poszukiwanie spóźnionej w tym roku Wiosny. Piękna pogoda sprzyjała obserwacji przyrody. Miejscem docelowym był Skansen Archeologiczny w Będkowicach, do którego dotarliśmy maszerując ścieżką dydaktyczną Wieżyca – Będkowice. Po drodze mijaliśmy łany zawilców gajowych, ziarnopłonów wiosennych, kępki fiołków, kwitnące leszczyny. Przez warstwę zeschłych liści przebijały się konwalie majowe. Słychać było świergot ptaków i odgłosy pracy dzięciołów. W ogrodach mieszkańców Strzegomian dominowały forsycje, krokusy, tulipany i biegające po przydomowych trawnikach szpaki. zdjęcia dostępne w galerii.
31.03.2015
We wtorek, 31 marca w Wałbrzychu odbyły się 1. Mistrzostwa Dolnego Śląska Placówek Resocjalizacyjnych w Tenisie Stołowym. Naszą placówkę reprezentowały uczennice: Paulina Kolec, Renia Moros i Zuzia Adamska. Zawody odbyły się w pięknej Hali Widowiskowo-Sportowej Wałbrzyskiego Centrum Sportowo-Rekreacyjnego AQUA-Zdrój. W kategorii dziewcząt nasze wychowanki zdobyły:
1 miejsce- gra zespołowa (najlepszy ośrodek), 3 miejsce- gra indywidualna- zdobyła Paulina Kolec.
Gratulacje dla całego zespołu. zdjęcia dostępne w galerii.
26.03.2015
W czwartek, 26 marca gościliśmy w naszym ośrodku trzech przedstawicieli KLG „Mnich”. Tematem spotkania była wyprawa w góry Ural. Mieliśmy okazję poznać florę i faunę tajgi i tundry Syberyjskiej, specjalistyczny sprzęt wykorzystywany podczas wspinaczek wysokogórskich oraz zwyczaje rodzimych mieszkańców Północnego Koła Podbiegunowego. Pod wpływem ciekawych opowieści naszych gości postanowiłyśmy zorganizować swoją wyprawę na górę Ślężę.
20.03.2015
W piątek, 20 marca od godziny 9 do 11 poszczególne klasy obserwowały częściowe zaćmienie Słońca. Do osłony wzroku służyły nam płyty CD. Dodatkowo mogłyśmy obserwować zjawisko rozszczepienia światła białego – piękne tęcze odbijały się od ścian korytarza.